ВСТУП
Здоров'я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми (діти – через необізнаність дорослих, дорослі – через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Як не прикро, Природа дарує здоров'я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову, то Природа відбирає здоров'я. Збереження і зміцнення здоров'я молодого покоління – найважливіша функція шкільної освіти.
Одним із пріоритетних напрямків реформування навчально – виховної роботи в школі, є забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорона та зміцнення їхнього здоров'я. Отже, задача вчителів створювати позитивну ауру, культ здоров'я в класі, в школі, в сім'ї. Останнім часом через різноманітність та багатоаспектність форм навчання, виникає необхідність вивчення їх впливу на фізичне та психічне здоров'я дітей. Це актуальна проблема, оскільки окремі освітні моделі, програми, підручники можуть мати негативний вплив на здоров'я учнів або ж ніяк не сприяють його покращенню, бо не враховують основних наукових засад фізичного та психічного розвитку дитини. І тому сьогодні набуває актуальності і практичної значущості проблема створення педагогічних технологій, які б не тільки зберігали, а й покращували здоров'я дітей.
Причина погіршення здоров'я школярів полягає не стільки в несприятливих умовах життя, скільки в недостатній увазі до створення відповідних умов педагогічного процесу, застосування здоров'язберігаючих і здоров'яформуючих навчальних технологій.
Наш збірник дає класифікацію та розкриває зміст вже існуючих здоров'язберігаючих навчальних технологій, які опрацьовані педагогами методичного об'єднання вчителів четвертих класів шкіл Володарського району.
У цьому посібнику обгрунтовано необхідність організації рухової активності молодших школярів, є матеріал для проведення фізкультхвилинок різних за формою, змістом і призначенням. Пропонуються вправи для тулуба, очей, кисті, дихання.
Посібник адресований учителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня, студентам.