Головна » 2015 » Квітень » 10 » Атестація педагогічних працівників – етапи професійного зростання
08:36 Атестація педагогічних працівників – етапи професійного зростання |
Тільки постійне збагачення знаннями, неослабний інтерес до праць класиків педагогіки останнім досягненням науки приведуть до успіхів. «Учитель доти вчитель, поки вчиться сам» - говорив М.І. Калінін.
Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.
Об’єкти перевірки під час атестації педагогів:
• рівень професійної компетентності;
• досягнення учнів і педагога (участь в олімпіадах, конкурсах тощо);
• науково-методична робота;
• стиль викладання;
• загальнокультурний рівень;
• моральні якості, соціально-психологічна готовність.
Організація та строки проведення атестації:
• 1. Щороку до 20 вересня у навчальних закладах, органах управління освітою створюються атестаційні комісії І, ІІ і ІІІ рівнів.
• 2. Щороку до 10 жовтня керівники навчальних закладів подають до атестаційної комісії списки педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, із зазначенням результатів попередньої атестації та строків проходження підвищення кваліфікації.
• 3. У цей самий строк до атестаційної комісії подаються заяви педпрацівників про позачергову атестацію, про перенесення строку атестації, подання педагогічної ради закладу про присвоєння працівнику кваліфікаційної категорії, педагогічного звання та у разі зниження ним рівня професійної діяльності.
• 4. До 20 жовтня атестаційна комісія затверджує списки педпрацівників, які атестуються, графік роботи комісії, створюються експертні групи та графік їх роботи.
• 5. До 15 березня атестаційна комісія вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позаурочних заходів, рівень навчальних досягнень учнів з предмета, ознайомлюється з даними про участь педпрацівника в роботі методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах.
• 6. До 1 березня керівник навчального закладу подає до атестаційної комісії характеристику діяльності педпрацівника у міжатестаційний період. педпрацівник не пізніш як за 10 днів до проведення атестації ознайомлюється з характеристикою під підпис.
• 7. Атестація педпрацівників здійснюється атестаційною комісією у такі строки: комісіями І рівня – до 1 квітня, ІІ рівня – до 10 квітня.
Процес організації та здійснення атестації у нашому районі відбувається відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників та інших нормативно-законодавчих актів.
Протягом навчального року атестаційна комісія працює за планом роботи, складеним на початку навчального року. На засіданнях атестаційної комісії визначаються обов’язки членів комісії щодо вивчення, контролю, узагальнення результатів професійної діяльності та підвищення фахової компетентності педагогічних працівників, що атестуються, затверджується графік відкритих уроків та позаурочних заходів.
Питання організації та проведення атестації систематично обговорюється на інструктивно-методичних нарадах на засіданнях педагогічної ради в школах. На засіданнях комісій І рівня заслуховуються творчі звіти, доповіді та методичні розробки з питань організації навчально-виховного процесу, які в узагальненому вигляді розкривають досвід роботи педагогічного працівника.
Під час атестаційного періоду в школах створюються всі умови для успішного проведення атестації. Атестація базується на принципах демократизму, колегіальності, доступності та гласності, неперервної самоосвіти й самовдосконалення. Атестаційна комісія організовує й проводить заходи щодо комплексної й об’єктивної оцінки професійної діяльності педагогічних працівників, підвищення їхньої відповідальності за результат своєї праці. З метою надання професійно-методичної допомоги та участі у здійсненні атестації за кожним педагогом, який атестується закріплюються експерти; систематично ведеться організаційно-методичний супровід процесу атестації методичною службою .
Атестація спрямована на підвищення кваліфікації, професіоналізму, майстерності вчителя та покликана стимулювати ріст учителя. Термін атестації - п'ять років. Обов'язковим і необхідним фактором перед проходженням атестації є курсова фахова перепідготовка вчителя. Це дає можливість учителю закріпити здобуте в роботі, почути нове, зануритись у теорію навчально-виховного процесу, ознайомитися з новими методиками, прийомами роботи, зустрітися з практиками, науковцями, прочитати багато необхідної літератури.
Безумовно, це все озброює вчителя, дає поштовх до нового, до експериментування. І це відчутно, коли відвідуєш уроки вчителів з метою вивчення результативності з курсової перепідготовки. Це дає можливість краще побачити й оцінити працю вчителя перед атестацією.
З 24 по 26 березня 2015 року в районному методичному кабінеті проходили творчі звіти учителів «Портрет професіонала», які атестуються на присвоєння та відповідність раніше присвоєної вищої категорії, педагогічних звань „ Старший учитель” та „ Учитель – методист”. Учителі презентували свої педагогічні досягнення, організовуючи їх у методичний кейс, який складається з декількох розділів. Атестаційна комісія ІІ рівня та члени експертних груп знайомились з досягненнями педагогів, які атестуються, та зробили висновок про результати експертної оцінки діяльності педагогічного працівника на основі акмеологычної карти педагога, яка включає:
результативність фахової діяльності,
результативність методичної роботи,
поширення перспективного або власного педагогічного досвіду,
наявність власних методичних розробок та публікацій і т.д.
Традиційно на березневих засіданнях педагогічної ради проводиться ґрунтовний аналіз організації й проведення атестації педагогічних працівників, виокремлюються позитивні тенденції розвитку, визначаються шляхи подальшого професійного зростання та відбувається засідання атестаційної комісії І рівня.
08.04 та 09.04.2015 року в методичному кабінеті відділу освіти Володарської райдержадміністрації відбулося засідання атестаційної комісії ІІ рівня . Було про атестовано 43 педагоги району.
Всі педагогічні працівники, які претендували на відповідність та присвоєння кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії», педагогічного звання «старший учитель », «вчитель-методист», добре відомі в районі своєю педагогічною діяльністю. Вони – організатори та учасники різноманітних освітянських заходів, переможці фахових конкурсів різного рівня. Їхні учні – переможці Всеукраїнських учнівських олімпіад, творчих конкурсів.
Атестація - важливий етап в житті кожного педагога. Вона розкриває динаміку професійного росту, демонструє майстерність, стає підсумком наполегливої професійної діяльності.
Професія вчителя важка. Вона вимагає від людини не тільки великих знань, але й духовних сил, витримки і навіть мужності. Тому, напевно, вона і сама цікава.
Хочеться привітати педагогів району з успішним проходженням атестації. Побажати їм міцного здоров'я, мирного неба,успіхів на освітянській ниві та творчих злетів, вироблення індивідуальної стратегії, професійного розвитку на наступний міжатестаційний період.
|
Переглядів: 597 |
Додав: admin
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
Архів записів
Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
|