«Ніхто не знає сили свого розуму,
сили наполегливості і регулярної старанності,
поки не випробував їх» .
Джон Локк
Щорічно восени стартує Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року», який з 1995 року став традиційним для освітян України. Кожен педагог – і досвідчений фахівець, і вчитель-початківець – прагне професійного зростання, підвищення професійної самооцінки. Серед учасників цьогорічного конкурсу не було людей випадкових. Для них школа – це життя, а вчительський талант – це, насамперед, покликання і невтомна праця над саморозвитком. Для всіх учасників цей конкурс є нагодою ще раз підтвердити свій професіоналізм, поділитись досвідом роботи, власними напрацюваннями.
Це єдиний конкурс професійної майстерності вчителів, який організовано на державному рівні. Конкурс – формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення та поширення його досвіду, зростання авторитету. А ще він сприяє утвердженню здорового духу суперництва, творчого пошуку. Цей захід допомагає визначити найкращих, підвищує статус педагогічної професії. Актуальність проведення цього конкурсу незаперечна і в цьому я переконуюся щороку.
Конкурс з даних номінацій («Українська мова та література», «Математика», «Хімія», «Основи правознавства», «Образотворче мистецтво») проводиться не вперше, тому досвід участі у конкурсі у вчителів уже був, окремі з них були конкурсантами також не вперше. І це вкотре доводить, що конкурси потрібні для удосконалення професійної майстерності, для самоствердження, для само оцінювання , для зростання особистості, індивідуальної творчості, успіху чи будь-яких змін у житті. А дух змагання завжди був притаманний людині, яка прагне саме цього. Більшість вчителів, учасників конкурсів, продовжують самовіддано працювати, в них не згас, а ще яскравіше запалав вогонь таланту, неповторної творчої індивідуальності. Це педагогічне змагання є ефективним способом виявлення педагогічних талантів, ареною представлення кращих здобутків освітян району.
Учитель – це завжди творець. Інакше не може бути. Тому педагогічна праця, як жодна інша потребує органічного поєднання професіоналізму та високих душевних якостей. І це ще раз довели учасники першого етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015». У конкурсі взяли участь 27 учителів району . Серед учасників конкурсу були і молоді і в розквіті літ, але всіх їх поєднав високий ступінь соціальної активності і громадської відповідальності, прагнення до творчості і любов до дітей.
Членам журі та присутнім вдалося дізнатися багато чого про самих конкурсантів, їхнє становлення, життєве кредо, їхні якості характеру, ближче познайомитися з досвідом роботи кожного. Про учасників кожної номінації можна розповідати багато, але сьогодні назвемо наших лауреатів та переможців.
Переможці конкурсу
1.
|
Гордієнко
Ольга Олександрівна
|
вчитель української мови та літератури Володарської гімназії «Софія» з загальноосвітньою школою І ступеню № 2
|
2.
|
Жукова
Ірина Михайлівна
|
вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Старченкове
|
3.
|
Бершакова
Тетяна Федорівна
|
вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Героя Радянського Союзу Якименка Антона Дмитровича селища Володарське
|
4.
|
Клімова
Ірина Михайлівна
|
вчитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Героя Радянського Союзу Якименка Антона Дмитровича селища Володарське
|
5.
|
Скриль
Людмила Миколаївна
|
вчитель математики Володарської гімназії «Софія»
з загальноосвітньою школою І ступеню № 2
|
6.
|
Бречко
Світлана Іванівна
|
вчитель основ правознавства загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 1 імені Героя Радянського Союзу Якименка Антона Дмитровича селища Володарське
|
7.
|
Мироненко
Валентина Тимофіївна
|
вчитель хімії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Героя Радянського Союзу Якименка Антона Дмитровича селища Володарське
|
8.
|
Засядь вовк
Вікторія Георгіїфна
|
вчитель образотворчого мистецтва Володарської гімназії «Софія» з загальноосвітньою школою І ступеню № 2
|
Лауреати конкурсу
1.
|
Москалюк
Рита Дмитрівна
|
вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Бойове
|
2.
|
Юрченко
Олена Сергіївна
|
вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Новокраснівка
|
3.
|
Вагнер
Анжела Геннадіївна
|
вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Кальчик
|
4.
|
Біряк
Світлана Іванівна
|
вчитель хімії Володарської гімназії «Софія»
з загальноосвітньою школою І ступеню № 2
|
5.
|
Юринець
Ірина Андріївна
|
вчитель хімії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Новокраснівка
|
6.
|
Подгорна
Тетяна Олександрівна
|
вчитель основ правознавства Володарської гімназії «Софія»
з загальноосвітньою школою І ступеню № 2
|
7.
|
Остяк
Тетяна Юріївна
|
вчитель основ правознавства загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Кальчик
|
Учасники конкурсу виявили належний рівень професійності та фахової майстерності. Журі позитивно відзначили актуальність і змістовність досвіду роботи педагогів та проходження ними конкурсних випробувань, використання оригінальних методик, й рівень володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, а особливо вміння створити творчу атмосферу.
Начальник відділу освіти А.П.Третяк зазначила, що всі педагоги гідно пройшли непрості випробування, склали іспит на професійну майстерність. «Окрім цього, впевнена, конкурс сприяє підвищенню ролі вчителя у нашому суспільстві, престижності професії та творчим пошукам, удосконаленню фахової майстерності педагога. До того ж, це чудова можливість поширення передового професійного досвіду та незалежної експертної оцінки педагогічних досягнень наших освітян», - додала начальник відділу.
Змагання, конкуренція, боротьба за визнання – це рушійна сила розвитку особистості до здорового суперництва й самоствердження у колективі. Його перевага – у гласності, об’єктивних порівняннях підсумків, у яких, як у фокусі, відображається вся багатогранність професійного буття людини. Змагання стимулює слабших підтягуватися до рівня кращих, а кращих надихає на нові успіхи. Професійні випробування сприяють формуванню та зміцненню таких рис як упевненість у собі, відповідальність, організованість, вимогливість до себе, рішучість, наполегливість, уміння концентрувати увагу та мобілізувати зусилля. Саме формуванню таких рис ми бажаємо нашим освітянам. Фахове випробовування не має меж досконалості. Та найважливіше у конкурсі для вчителя є перемога над самим собою, своєю невпевненістю, боязню опинитись у непередбачуваній ситуації, нездатністю опанувати власні емоції, що дуже часто стає визначальним у роботі вчителя. Успіхів усім у нелегкій праці, талановитих та вдячних учнів, будьте завжди оптимістами, не втрачайте надії, шукайте вихід із будь – якої ситуації і Ви його обов’язково знайдете!
Гадаю, що конкурс довів: наш сучасний вчитель - надзвичайно мудрий, незважаючи на складнощі сьогодення, він робить все, щоб втілити задумане, щоб не тьмяніли фарби і не зникала свіжість почуттів, щоб нашим Українським Світом правили Розум, Добро і Краса. В цьому конкурсі ми побачили вчителів в новому світлі: хтось відкрився для нас, а хтось відкрив, можливо, сам у собі приховані потенційні можливості творчої особистості.
Конкурс переконав у тому, що життя, світ навколо нас і сама людина - це неймовірно красиво і цікаво. Життя змушує нас пізнати, радіти будь-якій справі, роботі, професії, ремеслу.
Життєвих вам успіхів, впевненості в майбутнє України, в ім’я найціннішого багатства – дітей!
|